Alimente integrale vs. Alimente procesate (R.B -1)

Timpurile s-au schimbat și începem să dorim cât mai multă mâncare sofisticată și prelucrată în cele mai gustoase și atrăgătoare feluri. Problema la această dorință este că neglijăm un aspect mai mult decât important, și anume, aportul nutritiv.

Când vorbim despre alimente integrale, ne referim la acele alimente care nu au fost procesate în niciun fel (adică sunt întregi), pe când cele procesate au trecut prin niște etape de prelucrare și au fost îndepărtate anumite structuri importante din acele alimente.

Pentru a înțelege mai bine, îți voi da un exemplu despre bobul de grâu.

Știm că există două categorii de pâini care se comercializează raportat la ingredientul de bază. Din făină integrală și din făină albă. De aici mai vine și denumirea de făină din grâu decorticat și nedecorticat.

Diferența dintre acestea este mare, deoarece din acel bob de grâu din care este făcută făina albă, au fost îndepărtate anumite învelișuri. Învelișuri care conțin nutrienți importanți ce pot fi furnizați organismului nostru.

Învelișurile exterioare (tărâțele) și germenele sunt cele mai importante structuri din bobul de grâu care conțin nutrienți importanți, însă prin procesare, aceștia se pierd.

Prin schema de mai jos poți observa că o mare că o mare parte din fibre, vitamine și minerale sunt lipsite din bobul de grâu prin procesare.

În următorul tabel sunt diferențele de aport nutritiv dintre făina albă și făina integrală pe suta de grame:

Diferențele sunt uluitor de mari. Grâul integral bogat în nutrienți se transformă într-un grâu decorticat cu un aport caloric asemănător, dar lipsit de nutrienți (calorii goale).


Turmalina– un cristal semiprețios pentru sănătate. Află cum poți scăpa de durerile provocate de afecțiunile reumatice și nu numai.


Din păcate această procesare nu are loc doar la cereale, ci și în alte categorii de alimente.

E diferență de aport nutritiv dintre o portocală și un suc de portocale fără pulpă sau dintre un castravete cu coajă și unul fără coajă. Acum trebuie să alegem ce fel de alimente consumăm.

Acest aspect mi se pare o regulă de bază pentru o alimentație sănătoasă, deoarece atunci când consumăm alimente, trebuie ca organismul să primească toți nutrienții de care are nevoie, altfel, vom avea diferite deficiențe nutriționale.

Sper că te-a ajutat acest articol să înțelegi care este diferența dintre alimentele integrale și cele procesate.

În următorul articol, voi scrie despre a doua regulă de bază pentru o alimentație sănătoasă, și anume: excesul de proteine – care este cauza pentru care se consumă prea multe proteine și cum putem ajunge la un echilibru.

Dacă acest articol a fost util pentru tine, împărtășește-l și cu prietenii tăi printr-un share!

Îți mulțumesc că îmi urmărești activitățile!

 

Cu entuziasm,

 

 


Absolvent UMF – Nutriție și dietetică;

Fondator Mai-Sănătos.ro

Manager Eden Lyfe Group Health Expert


Sursă imagine 1, Sursă imagine 2, Sursă imagine 3

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *